zaterdag 20 november 2010

Doe je mee?

Wat een leuk initiatief! Doen jullie allemaal mee? Zegt het voort!

WWW.12121212.NL

12121212actie, verras een ander met een klein kadootje.
bron: www.12121212.nl

In het najaar van 2009 kreeg ik - Mienke van Rozen, opruimcoach en onverbeterlijke optimist - een leuk idee: Ik wilde zoveel mogelijk mensen een aardigheidje geven. Gewoon, omdat ik het leuk vind om iemand die ik helemaal niet ken te verrassen. Uiteraard wilde ik dat niet alleen doen en daarom startte ik via de LinkedIn groep ?Iedereen Elke Dag Plezier? de actie: 12-12/12:12. Het geeft verbinding en zorgt voor plezier voor de gever én ontvanger... zaken die zo belangrijk zijn in een tijd van individualisering en verkilling. En aangezien er vorig jaar erg mooie, ontroerende en grappige ervaringen naar aanleiding van dit dit initiatief werden gedeeld, besloot ik het dit jaar groter aan te pakken wat betreft promotie. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

12-12/12:12 ? Hoe doe je mee?
Op zondag 12 december loop je de wijde wereld in met een kadootje. Dat kan van alles zijn: een zelfgebakken cake, een mooie tekening, een enkele bloem... wees creatief. Dit aardigheidje geef je aan de eerste de beste onbekende die je tegenkomt. Iedereen komt in aanmerking. Geef om precies 12:12 uur je kadootje, en geniet.

12-12/12:12 ? Waarom zou je mee willen doen?
Gewoon, om een voorbeeld te zijn in de huidige maatschappij. Om de verkilling tegen te gaan. Om plezier te beleven aan het kopen/maken, inpakken en weggeven van een aardigheidje. Om een onbekende te laten ervaren dat menselijkheid nog steeds bestaat. Het is een oefening in lef, in enthousiasme en spontaniteit.

12-12/12:12 ? Wat is het NIET!
Dit initiatief is NIET commercieel. Geen enkel belang is ermee gemoeid. We gaan niet in groepen, we gaan niet voor TV, we gaan geen graaibakken bij de supermarktkassa?s tegenkomen waar je de 2e week van december een kant-en-klaar cadeautje uit kan kopen. Deze actie is puur 1:1 ? menselijk contact. Het kadootje komt van JOU!

12-12/12:12 ? Zeg het voort!
Doe mee en laat de mensen die jij kent weten dat zij ook mee kunnen doen. Je kunt dit blog volgen (zie rechts van dit blog) en/of door dit event op LinkedIn, Facebook en Twitter te volgen en te promoten (ook de link www.12121212.nl verwijst nu naar deze site). Gebruik op Twitter de tag #12121212. Praat erover en... laat weten of jij nog andere manieren weet om dit tot een landelijk succes te maken. Alle tips en ideeën zijn welkom.

1 opmerking:

Anoniem zei

HE hoi,

Wat een superleuk initiatief!
Was zelf bezig met ideeen voor mijn collega's, maar dit is ook leuk.... Doe denk ik maar beide...
Ga het ook doorgeven in groter verband via allerlei andere kanalen dan het web...
Geweldig!
Zie je later vandaag!

Knuffels