zondag 27 maart 2011

Zoekzak

Vlak voor de vorige "grote vakantie" maakte ik voor de kinderen deze zoekzakken. Natuurlijk heb ik het idee van the world wide web, google op I spy bag en je zult versteld staan. We moesten een poosje rijden in de auto en de zakken waren bedoeld om de kinderen even bezig te houden.

Ze vonden ze erg leuk en zijn er echt wel even zoet mee geweest.

Ik heb gewoon van fleece twee rechthoeken geknipt en op 1 van de 2 rechthoeken een stukje plastic gestikt (een rondje) van een insteekhoes voor een multomap (wel een dikkere kwaliteit) Daarna het fleece eruit geknipt en de zak gevuld met styropor balletjes. Wat kleine voorwerpen uit de speelgoedkist gevist en op de foto gezet. Daarna de voorwerpen in de zak gedaan en dichtgemaakt.

De foto van de voorwerpen had ik bij mij voorin de auto.
Eerst vonden ze het gewoon leuk om te kijken wat er allemaal voor het "raampje" kwam. Daarna gaf ik ze opdrachten zoals: zoek de smurf of zoek de schelp. Zo kun je tal van spelletjs bedenken voor de zoekzak. Let wel, hoe kleiner het raampje hoe moeilijker het zoeken! Misschien een idee voor de volgende vakantie????

8 opmerkingen:

DEKAKADO zei

Wat een origineel vermaakidee.Spannend.

Anoniem zei

Hè tante,
Ook ik mocht er krijgen en speel er nog veel mee.
Dank je wel!
Nef T x

madebyme zei

Hey Heidi,
Wat een grappig idee, dat ga ik ook eens proberen!

Liefs Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

Annemiek zei

Wat een superleuk idee. Ik ga 'em onthouden :o)

Anoniem zei

Hè,
Ik hè een gave give away ontdekt.... Kijk even op josebianca.blogspot.com..... Heel veel wol en een boekje om amiguri te maken... Echt iets voor jou toch?
Kus

José zei

Hoi Heidi,
Dank je wel voor je deelname aan mijn give away :-)
Groetjes
José

Pipowagen aan Zee zei

wat leuk!

Ans zei

Wat een gaaf kado is dat zeg, dat ga ik ook maken. Ik heb bijna alle ingredienten in huis, alleen weet ik niet waar ik de styropor balletjes kan kopen. Kan ik van jou het verkoop adres krijgen. groetjes, Ans