donderdag 3 juni 2010

Wol verven.

Bij de wolboerderij had ik verf gekocht om wol te verven, maar nog geen tijd gehad om er iets mee te doen tot vorige week!

Eerst de wol wassen, een heerlijk rustgevend klusje. Deze wol komt van de kleiendraad en kreeg ik kado bij mijn spinnewiel.



Wat een kleurverschil he!



De verf.




En dan in de pan.



Dit is het resultaat, zoals je kunt zien heb ik teveel in de pan zitten porren, de wol is iets gevilt, jammer maar wel een goeie les. Er zijn nog mooie stukken die ik kan spinnen. De kleur is wel winters, lekker warme sokken??

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Heidi,

your wool looks fantastic, what fun, making new colours!!

x

Anoniem zei

HE Schon Zuske,

Ziet er weer mooi uit.. ben benieuwd naar die sokken van de winter...
ZAg overigens ook dat je een give away voor mijn neus hebt weggekaapt.... en ook nog te laat was....;-)
Mag ik je er veel plezier mee wensen!?!?!?!?
Ik kom graag een keertje kijken....
Tot gauw!

P.S. Nog bedankt voor het heerlijke weekend, het strandbezoek, het speeluitje voor de kids en de afsluitng met een heerlijke Griekse maaltijd afgelopen zondag!

Jacoline zei

Kan ik een bestelling plaatsen ik wil wel z'n paar warme sokken.
nap hoor dat jij kunt spinnen, heb ik ook altijd nog eens willen leren.