woensdag 5 januari 2011

De laatste!

Speciaal voor Puur Arnica en Annemiek het resultaat van de vilt foto van gisteren!




In navolging van puur arnika , Martine, Sandra, Mevr.Williams en Annemiek kijk ik de komende twaalf dagen in beeld steeds een maand terug op het afgelopen jaar.


De Heilige Nachten / The twelve days of Christmas.

"De 13 heilige nachten zijn de nachten tussen 24 december en 6 januari, tussen kerstavond en 3 koningen. In deze nachten wordt je leven voor de komende 12 maanden bepaald. Dromen in deze nachten zouden ook echt in vervulling gaan…

Wanneer je verbonden bent met de opgang en ondergang van de zon dan kun je ervaren dat het tijdstip dat de zon opkomt steeds later wordt tot de kortste dag, dan komt er een tijd dat de zon steeds op dezelfde tijd lijkt op te komen en lijkt het of zij blijft stilstaan. Zal de zon weer op gang komen en zorgen dat de dagen lengen? Het is of de aarde zijn adem inhoudt: zal de zon weer gaan ‘draaien’? Dit thema vind je terug in volksgebruiken waar in de kersttijd, tussen Kerstmis en Driekoningen, niets mocht draaien, geen spinnenwiel, geen koffiemolen. Pas op Driekoningen als de zon duidelijk weer vroeger opkomt ging men langs de deuren met een draaiende ster. Dit is ook het einde van de Heilige Nachten; de tijd tussen de jaren was weer voorbij en het gewone leven kwam weer op gang. Deze Heilige Nachten kunnen gebruikt wor
den om terug te kijken op het jaar, iedere dag een maand, tot je weer bij januari uitkomt."



En dan de laatste foto! Januari 2010. Leren spinnen, een wereld is voor me opengegaan.
Ik vond het leuk om op deze manier 2010 nog eens door te bladeren. Heel wat foto's hebben mijn beeldscherm weer gevuld de afgelopen dagen. De meest intieme foto's, die het meest voor me betekenen heb ik niet op mijn blog gezet omdat dat altijd foto's van mensen of mensjes zijn en ik heb ervoor gekozen zo min mogelijk foto's van mijn dierbaren op het www te zetten.
Maar ik heb ze dus wel weer eens bekeken en dat deed me goed! 2011 kom maar op!

3 opmerkingen:

Sandra zei

En dan komt nu weer de tijd van vooruit kijken en actief worden.
Leuk om deze dagen met je mee te kunnen terug kijken.

Anoniem zei

Hè,
Probeer je te bellen, maar lukt niet....
Kijk even op www.docka.nl/blog.....
Misschien iets voor jou en kun je ook misschien nog meedoen?????
Ik ga nu nog even sms en met de verwikkend naar dit berichtje!
(handig zo'n I pad..... Moet je alleen wel ontdekken hoe het werkt met mail en berichten sturen;-))
Tot gauw!
Liefs

Annemiek zei

Oooooh, en ik zie het nu pas... Wat een lief paddestoeltje. En het hartje is ook heel mooi!
Wat leuk dat je spint. Dat zou ik ook altijd nog wel eens willen leren.